Header Ads

FIFPro Bela Nasib McKain, Mempersoalkan FAM Dan Membidas KAFA!

FIFPro Bela Nasib McKain, Mempersoalkan FAM Dan Membidas KAFA!. Isu tunggakan gaji bekas pemain import dan jurulatih pasukan Kelantan semakin parah kerana FIFPRO telah membuat satu kenyataan di Twitter yang mungkin akan mencalarkan imej bolasepak Malaysia. Dalam satu tweet, FIFPRO mempersoal FAM kenapa Kelantan dibenarkan membida atau mengambil pemain import baru ketika KAFA masih belum menjelaskan masalah tunggakan gaji bekas pemain import Kelantan, Jon McKain.

Image result for mckain kelantan


FIFPro Bela Nasib McKain, Mempersoalkan FAM Dan Membidas KAFA!


Sebelum ini, Jonathan McKain telah meluahkan perasaannya dengan membuat satu kenyataan di Twitter, di mana dia kecewa dengan KAFA kerana mahu mengambil pemain import baru iaitu Sanna Nyassi sedangkan gajinya masih belum dilunaskan. Luahannya ini mendapat perhatian oleh Persatuan Pemain Profesional Antarabangsa (FIFPRO). Info lanjut baca disini.

Image result for mckain kelantan

FIFPrO tegur FAM di Twitter 


Membalas luahan dari Jonny McKain, dengan satu kenyataan di Twitter, FIFPRO mempersoal tindakan KAFA dan turut membidas FAM kenapa ianya dibiarkan terus berlaku.

FIFPro Bela Nasib McKain, Mempersoalkan FAM Dan Membidas KAFA!

" Kelab yang mempunyai hutang dan terus aktif seperti tiada apa yang berlaku? Kenapa ini dibiarkan, FAM? Cc PFAM."

Andrew Orsatti turut menempelak KAFA 

Isu ini juga turut mendapat perhatian oleh Ketua bahagian Komunikasi dan Hubungan Korporat FIFPRO, Andrew Orsatti mempersoalkan KAFA. Melalui kenyataannya di Twitter ;

FIFPro Bela Nasib McKain, Mempersoalkan FAM Dan Membidas KAFA!


Is @KelateFA's new Gambian recruit @asnyassi16 aware of how many players at the club have complained to @pfamalaysia about unpaid wages?

"Adakah pemain baru Kelantan dari Gambia Sanna Nyassi sedar mengenai berapa ramai pemain dari kelab berkenaan yang mengadu kepada Persatuan Profesional Malaysia (PFAM)?"

Diharapkan isu ini diselesaikan segera oleh KAFA supaya kemelut ini tidak berlarutan yang boleh meranapkan bolasepak Malaysia. Dengan dana yang daigihkan kepada psasukan Liga Super dan Liga Perdana, semoga dengan dana itu boleh menyelesaikan gaji tunggakan pemain dan jurulatih.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.