Header Ads

TMJ Dedah Awal Pemenang Anugerah Bolasepak Kebangsaan 2017, Mana Pemain JDT?

TMJ Dedah Awal Pemenang Anugerah Bolasepak Kebangsaan 2017, Mana Pemain JDT? |Mana pemain Johor Darul Ta'zim (JDT)? Itu persoalan yang dilontarkan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang mempersoalkan apabila tiada pemain daripada skuad Harimau Selatan itu tersenarai bagi Anugerah Bolasepak Kebangsaan (ABK) 2017 yang bakal berlangsung 22 Disember ini.

TMJ Dedah Awal Pemenang Anugerah Bolasepak Kebangsaan 2017, Mana Pemain JDT?

Beliau yang juga pemilik kelab JDT seperti hairan apabila kejayaan yang dicapai pemain skuad kendalian Ulisses Morais itu seperti tidak diiktiraf biarpun merangkul gelaran Liga Super empat tahun berturut-turut dan Piala Malaysia tahun ini.

"Saya nak dedahkan satu maklumat untuk menunjukkan bola sepak di Malaysia bukan dinilai berdasarkan fakta, tapi emosi, kebencian dan cemburu. "Saya dapat maklumat, Anugerah Bolasepak Kebangsaan, logik ke saya tanya, ini hak masing-masing, ini bukan pasal JDT, ini soalan terbuka, masing-masing boleh nilai.

"Logik ke tidak, dalam anugerah ini JDT menang sembilan piala dalam masa empat tahun, tahun ini menang Liga Super dan Piala Malaysia, logik ke tidak kalau satu (seorang pemain) tak tersenarai langsung.

"Pemain Pertahanan Terbaik, Matthew Davies. Saya tidak ada masalah dengan dia, dia pemain yang baik, profesional tapi saya nak tanya apa Matthew Davies menang dalam masa dua tahun? Kosong!...S Kunanlan trofi Liga Super dan Piala Malaysia tahun ini.

"Jumlah kehadiran penyokong ke stadium adalah JDT, pemenang Anugerah Penyokong Terbaik Kedah. Anugerah Pemain Tengah Terbaik, Baddrol Bakhtiar. Pada saya, 50-50...Baddrol dan Natxo Insa, tapi tak mengapa," katanya.

TMJ turut bersetuju dengan beberapa keputusan antara komennya ;

"Pemenang Penjaga Gol Terbaik, penjaga gol Perak (Muhammad Hafizul Hakim), OK saya setuju dia beraksi baik. Pemenang Penyerang Terbaik Tempatan Shahrel Fikri dari PKNP, saya setuju. Jurulatih Terbaik, jurulatih Kedah (Nidzam Adzha Yusoff) tak ada masalah, beliau melakukan tugas dengan baik," jelasnya.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.